rungkut kidul depo 10 bonus 15

Καλώς ήρθατε στο Δημοτικό Σχολείο Γραβιάς

Σχ. έτος: 1996-97

«Άμπελος η οινοφόρος»

Τάξεις: Ε? ? ΣΤ?

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τερτίγκας Αθανάσιος ? Φουσέκης Χρήστος ? Ανάγνου Γεώργιος.

 Εισαγωγή

Αφορμή για ν? ασχοληθούμε φέτος με το παραπάνω θέμα, στάθηκε το γεγονός ότι αρκετοί από τους κατοίκους της Γραβιάς ασχολούνται με την καλλιέργεια του αμπελιού την οινοποιία και την παραγωγή τσίπουρου.

Σύντομη περιγραφή.

Οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες. Η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε με την καλλιέργεια του αμπελιού, η άλλη με τον τρύγο, οινοποίηση, απόσταξη, τσίπουρο και η τρίτη με τα λαογραφικά στοιχεία.

Αντλήσαμε στοιχεία από βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά, πήραμε συνεντεύξεις από καλλιεργητές, επισκεφτήκαμε τα χωράφια και είδαμε από κοντά τα στάδια φροντίδας, τρυγήσαμε, επισκεφτήκαμε το χώρο που έγινε το κόψιμο των σταφυλιών και το χώρο που βγήκε το τσίπουρο.

Η πρώτη ομάδα ασχολήθηκε με τις καλλιεργητικές φροντίδες του αμπελιού. Δηλαδή:

Φύτεμα, λίπανση, κλάδεμα, σκάψιμο, σκάλισμα, βλαστολόγημα, κορφολόγημα, ράντισμα, θειάφισμα, ασθένειες.

 ? Η δεύτερη ομάδα κατέγραψε στοιχεία που αφορούσαν: Τρύγο, οινοποίηση, απόσταξη, τσίπουρο.

 ? Η τρίτη ομάδα βρήκε και παρουσίασε στοιχεία για: Ιστορία, τέχνη, λαογραφία που έχουν σχέση με το αμπέλι.

 Τέλος η παρουσίαση του παραπάνω προγράμματος έγινε στο σχολείο μας με την παρουσία όλων των μαθητών.

Η όλη προσπάθεια κρίθηκε επιτυχημένη καθόσον είχαν επιτευχθεί οι στόχοι, που ήταν, να ζήσουν από κοντά και να μάθουν γι?  αυτό το προϊόν με το οποίο εδώ και χρόνια οι πατεράδες τους ή οι παππούδες τους ασχολούνταν.