rungkut kidul depo 10 bonus 15

Καλώς ήρθατε στο Δημοτικό Σχολείο Γραβιάς

«Το πανηγύρι των χωραφιών»

(Υλοποιημένο πρόγραμμα με τη συνεργασία του Πανεπιστήμιου Αιγαίου: Σχολικά Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης) 

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Τερτίγκας Αθανάσιος - Ανάγνου Γεώργιος- Καρμάλης Αθανάσιος - Ντζιαβίδας Γεώργιος - Κρέτσας Δημήτριος

Σχ. έτος: 2004-05

ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Η αλόγιστη καταστροφή του φυσικού χώρου, μέσα στον οποίο και από τον οποίο ζούμε, έχει προχωρήσει τα τελευταία χρονιά με ρυθμό επικίνδυνο.

Το πρόβλημα προστασίας του περιβάλλοντος  είναι κυρίως πρόβλημα παιδείας. Περνά υποχρεωτικά μέσα από την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και επιτυγχάνεται με την Π. Ε., γιατί με τα προγράμματα της Π. Ε. επιδιώκεται οι μαθητές και αυριανοί πολίτες να αποκτήσουν κοινωνικές αξίες και αίσθημα ευθύνης για την προστασία και βελτίωση του περιβάλλοντος, διαμορφώνοντας μια αντιτεχνοκρατική ηθική κι έναν ηθικό κώδικα συμπεριφοράς.

Αυτό βέβαια είναι το ζητούμενο και οπωσδήποτε το αναγκαίο, γιατί καλείται σήμερα η αναπτυγμένη οικονομικά και τεχνολογικά ανθρωπότητα να αντιμετωπίσει με κριτικό και επανορθωτικό πνεύμα το μεγαλείο και την αθλιότητα της οικονομι­κής ανάπτυξης της.

Το σχολείο μας, χρόνια τώρα από την καθιέρωση του θεσμού της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, έχει να επιδείξει μια αξιόλογη προσπάθεια στον τομέα αυτό. Έχουμε σχεδιάσει, εφαρμόσει και αναπτύξει αρκετά προγράμματα Π. Ε. με ικανοποιη­τικά αποτελέσματα.

Κατά τη σχολική χρονιά 2003-2004, οι δάσκαλοι και οι μαθητές μας, συνεχίζοντας την παράδοση, πραγματοποίησαν αυτό το πρόγραμμα δουλεύοντας με θέληση, πολύ κέφι και ξεχωριστό μεράκι.

Οι δάσκαλοι, που έλαβαν μέρος, διέθεσαν  πολλές ώρες από τον πολύτιμο χρόνο τους. Δούλεψαν πέρα από το σχολικό ωράριό τους, έχοντας επίγνωση της σοβαρότητας που έχει η ενασχόληση με ένα τέτοιο αντικείμενο, νέο στην εφαρμογή και τη μεθοδολογία.

Οι μαθητές εργάστηκαν με πολύ διάθεση, ενθουσιασμό και αυθορμητισμό. Ο τρόπος εργασίας και η ποικιλία των δραστηριοτήτων τους έδινε την ευκαιρία της αυτενέργειας και αυτό τους ήταν πολύ αρεστό.

Αξίζουν συγχαρητήρια  μαθητές και δάσκαλοι για την αξιόλογη αυτή εργασία.

Η προσπάθεια τους αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης κοινωνικής προσπάθειας για την κατάκτηση του τελικού στόχου όλων, της συνύπαρξής μας μέσα σ’ ένα όμορφο και φιλικό περιβάλλον.

Ο Δ/ντής του Σχολείου

ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Τα φυτά ήταν η πρώτη κύρια τροφή του ανθρώπου. Με το στάδιο του τροφοσυλλέκτη και του κυνηγού και αφού υποχώρησαν οι παγετώνες, ο άνθρωπος έγινε καλλιεργητής – γεωργός.

Οι αρχαίοι Έλληνες μάλιστα εκτιμώντας την αξία της γεωργικής τέχνης και των προϊόντων της, θεώρησαν ότι τους τη δίδαξε κάποια θεά. Πίστεψαν ότι η θεά Δήμητρα δίδαξε στον Τριπτόλεμο –διάδοχο του θρόνου της Ελευσίνας- την καλλιέργεια του σιταριού.

Παίρνοντας λοιπόν αφορμή απ΄’ όσα έμαθαν οι μαθητές μας στο μάθημα της Ιστορίας για τον προϊστορικό άνθρωπο και το γεγονός ότι πολλοί από τους γονείς τους ασχολούνται με την καλλιέργεια του σιταριού και του καλαμποκιού, αποφασίσαμε ν’ ασχοληθούμε με το παραπάνω θέμα.

ΣΚΟΠΟΙ  - ΣΤΟΧΟΙ

Βασικό κριτήριο επιλογής του θέματος ήταν το ενδιαφέρον των παιδιών για το άμεσο περιβάλλον τους στο οποίο παραδοσιακά οι κάτοικοι ασχολούνται με την καλλιέργεια των χωραφιών.

Να γνωρίσουν οι μαθητές ότι οι σύγχρονοι τρόποι καλλιέργειας μπορεί να βοηθούν στην αύξηση της παραγωγής έχοντας όμως σοβαρό αντίκτυπο στο περιβάλλον (χλωρίδα, πανίδα).

Να ευαισθητοποιηθούν στα προβλήματα που συνδέονται με τη χρήση των φυτοφαρμάκων, λιπασμάτων και να αναπτύξουν ενδιαφέρον και διάθεση για συμμετοχή στις όποιες προσπάθειες για την προστασία του περιβάλλοντος. 

Μέσα από την εργασία αυτή οι μαθητές θα γνωρίσουν τις παραδόσεις που σχετίζονται με την καλλιέργεια των χωραφιών.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Οι μαθητές  συγκεντρώθηκαν, συζήτησαν, κατέγραψαν τις εντυπώσεις τους και κατέληξαν, μετά από συζήτηση, στην επιλογή του θέματος.

Μετά από κλήρωση, σχηματίστηκαν 2 ομάδες εργασίας.

1η: ομάδα παραδοσιακής καλλιέργειας

2η: ομάδα σύγχρονης καλλιέργειας

Συντονιστές είναι τα μέλη της παιδαγωγικής ομάδας.

Κατά τις συζητήσεις και τις αλληλοενημερώσεις των ομάδων, προκύπτουν ιδέες δράσεων για την υλοποίηση στόχων.



Όργωμα



Σιτάρι



Σιτάρι

Ετοιμασία για ζύμωμα



Ζύμωμα

Με τη βοήθεια της

κ. Στεφανίας

           



Τα κορίτσια ζυμώνουν!



 



Φούρνος



Φούρνισμα



Με την κ. Ελένη

Το ψωμί έτοιμο

 

           
 



Πάμε για το σχολείο 



Στο σχολείο

Υπεύθυνος Π.Ε. κ. Δημητρίου Χρ.



ΝΟΣΤΙΜΟ!!!